Social entrepreneurship is the booster to achieving sustainable development

Dr.Boudi Abdessamad 
University of Tahri Mohamed Bechar

Mrezegue Imane
University of Tahri Mohamed Bechar

Abstract : Corporate social responsibility (CSR) is one of the most important practices that should be adopted by the various public and private organizations; in addition to that, there is a growing perception between entrepreneurs that the success of their organization can be achieved only with adoption of the concept of social responsibility and achieving the economic and social well-being.
Therefore, this study aims to understand and grasp the important role of social entrepreneurship and the effective contribution to achieving sustainable development.

Keywords: Entrepreneurship, Social entrepreneurship, corporate social responsibility, sustainable development.

ملخص: يعد موضوع المقاولاتية الاجتماعية من المواضيع الأساسية التي تتطلب أن تحتل أهمية كبيرة من قبل المنظمات على إختلاف أنواعها؛ وعليه أصبح الفكر التنموي الحديث يستوجب على منظمات الأعمال أن تلعب وتتبنى دورها في إطار التنمية المستدامة من خلال العمل على إرساء مبادئ و مفاهيم ومؤشرات المسؤولية الإجتماعية بإلتزامها المسؤول و المستديم إتجاه أصحاب المصالح و المجتمع كله.. إذ أصبح تطور منظمات الاعمال إلى مستوى المواطنة التسويقية لا يعني تخليها عن مسؤوليتها في تحقيق الربح، وإنما لابد أن يكون في إطار تحقيق معادلة المثلث السحري بمنظور إستراتيجي يمنحها التميز و الشهرة الجديدة.


الكللمات المفتاحية: المقاولاتية الاجتماعية ، المسؤولية الإجتماعية للمنظمة ، التنمية المستديمة، المواطنة

Free Joomla! template by Age Themes