التسويق الفيروسي كأداة تكوين الصورة الذهنية

أ. ياسين عبد الله (أستاذ مساعد "أ")

المركز الجامعي تندوف

أ.مزاري فؤاد

جامعة طاهري محمد بشار

 

الملخص: إن بناء وتكوين صورة ذهنية سواء عن المنظمة أو منتج ما، لابد على المنظمات أن تتبع الأدوات والاستراتجيات الحديث والاستفادة من منها كالتسويق الفيروسي الذي أصبح تطبيقه يزيد من نسبة إدراك الزبون لجودة المنتجات أو الخدمات من جهة و التقليل من تكاليف الدعاية والإعلان التي تتحملها المنظمة، من جراء حملات الإعلان التقليدية و إثارة الزبائن في البحث الدقيق عن المعلومات التي يريدها عن المنتجات وبالتالي ستكون صورة ذهنية حسنة في ذاكرة الزبائن. 

الكلمات المفتاحية: الصورة الذهنية، استراتيجية، التسويق الفيروسي.  

Abstract :To build and form a mental image, whether the organization or a product, organizations must follow the tools and strategies of modern and benefit from them, such as viral marketing, which has become the application of increasing the proportion of customer perception of the quality of products or services on the one hand and reduce the costs of advertising and the organization, As a result of the traditional advertising campaigns and stimulate customers in the exact search for the information they want about the products and thus will be a mental image well in the memory of customers.                 

Keywords: mental image, strategy, viral marketing.

Free Joomla! template by Age Themes