City Marketing of Dubaï, characteristics and underlying factors

Dr. Yacine BENZIDANE

Dr. Hadj BENZIDANE

Dr. Abdellah BENHAMMOU

University of Abdel Hamid Ibn Badis – Mostaganem - Algeria

 

Reçu le: 10/07/2018                                         Accepté le/: 06/11/2018 

Abstract:

Dubai has become an important destination for regional and global tourism, rising to prominence as a top location for shopping, leisure, sporting events, international conferences and media events. Dubaï is probably one of the best known examples of a city brand that has established itself in a very short period of time while riding the waves of globalization. Favorable business conditions and shrewd investment decisions have led to Dubaï becoming one of the Gulf’s most successful and rapidly expanding economic environments and Dubaï is now firmly established as the business, financial and commercial hub of the region.

Key words:

City marketing, tourism, image of the city, Dubaï

 

الملخص:

أصبحت دبي مقصدا هاما للسياحة الإقليمية والعالمية وارتقائها كأفضل موقع التسوق والترفيه والمناسبات الرياضية والمناسبات الإعلامية والمؤتمرات الدولية. دبي احد أفضل الأمثلة على العلامة التجارية في فترة زمنية قصيرة جدا أثناء ركوب أمواج العولمة. أدت ظروف عمل مواتية وذكاء قرارات الاستثمار إلى تحول إحدى دول الخليج إلى انجح البيئات الاقتصادية المتوسعة بسرعة إذ تحولت دبي بفعل التسويق إلى المركز المالي والتجاري في المنطقة.

الكلمات المفتاحية:

                تسويق المدينة، السياحة، صورة المدينة، دبي

ترميز التصنيف G39:Jel، G31.

Free Joomla! template by Age Themes